KEBERSAMAAN MENUJU HARAPAN BARU

Besar sungguh , ujian pada diri ana untuk menerima taklifan sebagai peneraju sebuah organisasi yang masih lagi berenang-renang menuju ke seberang matlamat yang terlalu jauh, namun ianya telah dipermudahkan laluan oleh 'perahu' yang terlebih dahulu mendayung menuju ke sana. Di sini ana mengucapkan tahniah & takziah kepada semua AJK baru dilantik, manakala yang masih lama syabas anda masih lagi diberi peluang untuk bersama sekali lagi bekerja bersama-sama.

Bagi yang tidak terpilih, ana harap antum tidak meninggalkan terus gerakkerja yang telah diaturkan selama ini, kita ibaratkan sedang menyiap sebuah perahu besar, kadang-kadang alatan untuk membuatnya tidak mencukupi, tukang-tukangnya adakala merehatkan diri sementara mencari idea untuk menyiapkan perahu ini dengan cepat dan baik. Semua orang yang akan menaiki perahu ini semestinya mahu meneruskan perjalanan dengan selamat, lebih-lebih lagi si pembuatnya. Alangkah baik kita bergabung bersama si tukang dan penumpang untuk melancarkan lagi kehendak dan keperluan dalam menyudahkan perahu tersebut.

Bagi semua ahli, ana harap bantulah kami dalam meneruskan agenda yang telah ditetapkan di dalam ucapan dasar tersebut, ana harap kita semua dapat melaksanakan apa yang telah dijanjikan di dalam muktamar tempoh hari.

Wallahu alam, siru ala barakatillah..............

 

0 comments: