IFTAR JAMAIE KELAB FASI

Salam Ramadhan

17 Ramadhan, bersamaan 4 Sept 2009, Rumah Al Ansar Pengadang Baru.
Majlis yang diadakan sempena menyambut Ramadhan diraikan dengan penuh bermakna dengan kehadiran ahli kelab bersama keluarga. Tanpa paksaan dengan lauk-pauk yang dibawa masing-masing menyerikan lagi majlis tersebut.

Amdang & Ju- Lauk Puyuh Kicap best
Ikhwan & Dayah- Air Bandung yang sedap
Aeman & Ayu - Nasi Putih yang lazat
Din & Zaujah- Kuih Muih
Madi, Mat Min & Firdaus - Ayam Golek yang tergolek
Syuk & Dini - Ayam Golek
Koden- Tembikai yang comel
Shukri- Ikan Keli Goreng & Sayur Goreng yang mengancam

Hadi, Zack, Duan, A Din membawa diri yang cukup bermakna.

Majlis dimulakan dengan persiapan tempat oleh SU Ikhwan bersama Dayah. Kehadiran sahabat-sahabat disertakan dengan kehadiran Cg Husin (Pengerusi Yayasan Amal) yang memberi tazkirah bertajuk Semangat & Ukhuwah Fisabilillah yang banyak menyentuh peranan selepas kita bekerjaya untuk memainkan peranan sebagai daie.

Beliau juga menegaskan kita supaya berfikiran dengan creative thinking, sebagaimana contoh yayasan Amal diaamahkan untuk membuka satu pusat perkembangan Islam di Sarawak (BISMIC) Borneo Islamic Centre, yang mana pengaruh Kristian berkembang pesat, bagaimana untuk menghadapi cabaran di bumi kenyalang tersebut sedangkan sebelum ini '2 tokoh berpengaruh' dihalau keluar dari hotel pada 2 pagi kerana kehadiran tidak diundang.

Sesungguhnya peluang kita sangat besar cuma ruang untuk kita mengisinya perlu pengorbanan besar dari diri kita sendiri. 'Sebagai golongan di zaman berbeza dengan saya mungkin kaedah dan susunatur program tersebut berlainan, namun matlamat dan tujuan tidak lari masih sama seperti dulu, seperti saya memegang jawatan dulu mengadakan Himpunan Pemuda sampaio sekarang program tersebut masih digunakan walaupun berbeza pendekatan" ujar beliau.

Terima kasih juga kepada penasihat Cg Mad bersama keluarga yang sudi datang bagi meraikan kami semua, semoga hubungan antara kita tidak terputus di pertengahan jalan.


Syamil & Balqis posing di hadapan kamera.


Fawwaz menunggul peluang untuk bergambar


Saudara SU Ikhwan mengambil peluang bersama Penasihat Cg Mad


Ni dia Nuha Qistina latest, dah montel rupanya


Umi nak nasi. Mungkin itu dipinta Balqis dengan uminya


Sesi Tazkirah bersama Cg Husin


Madi & Matmin bila lagi nak bekeluarga?
a
umi & anakandanya yang bongsu sambil menjamah makanan


Zack (Imam terawih pengadang Baru ) , Syuk & Din posing
bersama anak-anak orang lain


Duan ambil berkat nak anak lelaki pulak lepas ni.

 

0 comments: