TAHNIAH AJK KLB FASI


AJK BARU MAMPAT SESI 2009/2011


SAUDARA IKHWAN (SU KELAB FASI) MENJADI PENGERUSI TETAP TERJUN


YAM TENGKU PADUKA MERASMIKAN PROGRAM


2 THINK THANK CG FAUZI & CG HUSIN TENAGA UTAMA PENGGERAK MAMPAT


SAUDARA DUAN (TIMB PENGERUSI KLB FASI) PENGERUSI MAJLIS PERASMIAN

14 Ramadhan 1429 H bersamaan 4 September 2009, Kuala Ibai. Mesyuarat Agung Majlis Permuafakatan Rakyat Terengganu (MAMPAT) telah berjaya dilangsungkan dengan jayanya. Dengan mewakili Kelab Fasilitator Terengganu, Pengerusi Kelab sekali lagi diamanahkan untuk memegang jawatan sebagai Bendahari Kelab selain, Saudara Zaidan (Setiausaha), Saudara Wan Azmi (Pen Setiausaha) dan saudara Wan Ikhwan ( AJK Lantikan).

Perjalanan Program dimulakan dengan ucapan Pengerusi Cikgu Fauzi yang menyentuh berkisar latarbelakang MAMPAT sebelum ditubuhkan. Selepas itu Penasihat Cg Husin pula menyentuh berkaitan gabungan NGO yang merupakan 3 elemen selain Masyarakat & Kerajaan dalam menentukan sesuatu dasar dan memberikan contoh Bangladesh sebagai Land Of NGO.

Seterusnya Majlis dirasmikan oleh YAM Tg. Seri Paduka Tg Ibrahim Ibnu Almarhum Sultan Ismail Nasirudin Shah. Beliau menyebut beberapa perkara terutamanya kemiskinan di kalangan rakyat Terengganu. Beliau ingin MAMPAT meneruskan agenda untuk membantu golongan ini bagi meneruskan kehidupan pada masa akan datang.

selepas rehat untuk solat Asar, Majlis diteruskan dengan agenda megesahkan laporan program, kewangan dan seterusnya membuat perbentangan perlembagaan. Kemudian majlis membuat ketetapan bahawa mengekalkan exco protem untuk AJK 2009/2011. Di dalam agenda membentangkan usul, Saudara Aeman telah membawa usul tergempar iaitu menyatakan Isu Perbohongan Kerajaan Pusat dalam isu pembahagian Royalti Petroleum untuk dibangkitkan di dalam Pilihanraya Kecil akan datang.

Semoga kehadiran kita di dalam MAMPAT dapat membawa agenda memperkasakan pendidikan islam yang sepatutnya diberikan kepada semua golongan rakyat di Terengganu.

 

0 comments: