MERIAHNYA SAMBUTAN RAYA

Al Fadhil Ustz Abu Bakar menikmati jamuan

Si Kecil berlari-lari mengajak umi bermain buaian, si ayah sibuk menghidang makanan, si teruan dan dara bertegur sapa meraikan yang baru bersua muka. Sungguh meriahnya ukhuwah yang dicipta Allah ini atas landasan Islam yang diberikan.

Seperti yang dijanjikan di dalam SMS, program Liqa' Aidilfitri terus diadakan bagi kali ke 4 pada tahun ini, seperti mukadimah daripada Pengerusi tahun 1 adalah tempoh semua bujang, program liqa' ketika itu berbentuk jaulah raya, program kedua program sambil berkenalan ibu ayah, program ke 3 dan disambung pada tahun ini berbentuk rehlah santai di taman rekreasi Kuala Ibai.

Dengan kehadiran VIP seperti YB Dato Tg Hassan Adun Ladang, Cg Fauzi Pengerusi MAMPAT, Ust Wan Faizul SU Pemuda, dan yang kujung tiba pada pengakhiran penasihat Ustaz Abu Bakar Chik.

dalam ucapan-ucapan tetamu mereka banyak menyentuh tentang kreativiti kita untuk mendampingi sasaran dakwah, walaupun kita belum lagi mempunyai nama namun kita seharusnya bergerak dengan bijak dan pantas. " Walaupun musuh bergelora, bersengketa, namun mereka membuat kerja" tegas Dato Tg Hassan. Begitulah pesanan yang membangkitkan semangat kami anak muda untuk meneruskan agenda Membangun Diri Untuk Membangun Insan.

Lauk yang disediakan juga turut menarik, Sate yang ditaja o;leh Ustaz Din, Soto oleh Nasi Kerabu Petro Baity, Kuih Muih oleh sahabat-sahabiah dan seterusnya tikar oleh Ust Din.

Semoga pertemuan kita kali ni, adalah untuk menyemarakkan semula ukhuwah dan gerak kerja kita bagi mencapai matlamat Wehdatul Fiqr Wa Wehdatul Amal.


Ammar ditemani ayahanda Algha yang tercinta. Mana Amir?

Muslimin yang mendengar ucapan bersama Pengerusi MAMPAT

Pengerusi melayan anaknya sambil mendengar ucapan YB


Barisan Muslimah yang setia menunggu jamuan


Soto yang enak disediakan oleh Nasi Kerabu Petro


YB Dato Tg Hassan menyampaikan ucapan dengan bersemangat


Muslimah yang menanti & melayani anak masing-masing


Saudara SU yang mantain datang awal bergambar terlebih dahulu


Gambar terkini Fawwaz Ikhwan , sungguh mengujakan

 

0 comments: